|
Rozwiązywanie konfliktów w szkole Poczta wewnątrzszkolnaW naszej szkole mamy prawdziwą pocztę wewnętrzną. Nie jest to "skrzynka skarg i wniosków". Wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły mają prawo napisać do każdego członka społeczności szkoły (a więc także rodziców) list z prośbą, pochwałą, podziękowaniem, skargą. Warunkiem jest włożenie listu do zamkniętej koperty z adresem i podpisanie się pod listem. Listy do rodziców są wysyłane do adresatów "prawdziwą" pocztą. Anonimów odbiorca nie jest zobowiązany czytać. Dobre wychowanie nakłada na nas wszystkich konieczność odpowiedzi na listy! Listonosz wywodzi się z klasy będącej w danym miesiącu Gospodarzem Szkoły. Rady KlasowePoważniejsze nieporozumienia między uczniami, między uczniami a nauczycielami, a także między uczniami a pracownikami są zgłaszane do Rzecznika Praw Ucznia lub do dyrektora szkoły (w zależności od rodzaju problemu). Na życzenie ucznia Rzecznik Praw Ucznia informuje dyrektora o powołaniu i składzie Rady Klasowej (swoistego sądu koleżeńskiego). W skład Rady Klasowej mogą wchodzić powołani przez Rzecznika uczniowie lub obok uczniów (także powołani przez Rzecznika Praw Ucznia) nauczyciele, rodzice. Przed taką Radą może stanąć niesforny uczeń, ale także... nauczyciel, dyrektor, pracownik niepedagogiczny. Wnioski z posiedzeń Rad Klasowych są podawane do publicznej wiadomości na odpowiedniej tablicy ogłoszeń (chyba, że Rada Klasowa postanowi inaczej).
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna |