|
Tabelaryczne przedstawienie wyników
Tabele zawierające parametry statystyczne służące do
analizy zadań testowych, najczęściej są to: łatwość zadań, średni wynik,
moc różnicująca zadań, modalna, mediana, najniższy i najwyższy wynik,
rozstęp, odchylenie standardowe. (Dane statyczne w tabeli są wynikami
egzaminu maturalnego pilotażowego z geografii przeprowadzonego w 40 losowanych
szkołach w województwach: lubelskim, podkarpackim i małopolskim) zaczerpnięte
z książki: Szaleniec H., Szmigiel M.K. (2001): Egzaminy
zewnętrzne. Podnoszenie kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania zewnętrznego.
Wydawnictwo Szkolne Omega, Kraków. Opis hasła dotyczy interpretacji wyników
egzaminów zewnętrznych.
Wskaźnik |
Wartość |
Komentarz |
Liczba egzaminowanych |
339 |
|
łatwość |
0,56 |
statystyczny uczeń wykonał 56% zadań |
Średnia arytmetyczna |
56,2 |
otrzymał średni wynik 56,2 punktów na 100 możliwych |
Mediana |
57 |
uczeń plasujący się w środku wyników rozkładu uporządkowanego
malejąco otrzymał 57 punktów , czyli 58% punktów możliwych do uzyskania
|
Modalna |
59 |
najczęstszym wynikiem jest 59 punktów |
Najwyższy wynik |
96 |
najwyższy wynik w badanej grupie |
Najniższy wynik |
21 |
najniższy wynik w badanej grupie |
Rozstęp |
75 |
różnica w punktach między najwyższym i najniższym
wynikiem |
Odchylenie standardowe |
15 |
Przy odchyleniu standardowym równym 15 punktów,
70% uczniów uzyskało wynik w przedziale od 41- 71 punktów, 15% uczniów
uzyskało wynik wyższy niż 71%, 15% uczniów uzyskał wynik niższy niż
41 punktów |
Rzetelność |
0,88 |
|
[ Słownik ] [ Archiwum ]
[ Poczta ] [ Strona
Główna ]
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna
|