logo WSiP logo
pomoc
slownik
archiwum
poczta
powrót do strony głównej WSiP
poprzednie hasło

Tabelaryczne przedstawienie wyników

Tabele zawierające parametry statystyczne służące do analizy zadań testowych, najczęściej są to: łatwość zadań, średni wynik, moc różnicująca zadań, modalna, mediana, najniższy i najwyższy wynik, rozstęp, odchylenie standardowe. (Dane statyczne w tabeli są wynikami egzaminu maturalnego pilotażowego z geografii przeprowadzonego w 40 losowanych szkołach w województwach: lubelskim, podkarpackim i małopolskim) zaczerpnięte z książki: Szaleniec H., Szmigiel M.K. (2001): Egzaminy zewnętrzne. Podnoszenie kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania zewnętrznego. Wydawnictwo Szkolne Omega, Kraków. Opis hasła dotyczy interpretacji wyników egzaminów zewnętrznych.

Wskaźnik Wartość Komentarz
Liczba egzaminowanych 339  
łatwość 0,56 statystyczny uczeń wykonał 56% zadań
Średnia arytmetyczna 56,2 otrzymał średni wynik 56,2 punktów na 100 możliwych
Mediana 57 uczeń plasujący się w środku wyników rozkładu uporządkowanego malejąco otrzymał 57 punktów , czyli 58% punktów możliwych do uzyskania
Modalna 59 najczęstszym wynikiem jest 59 punktów
Najwyższy wynik 96 najwyższy wynik w badanej grupie
Najniższy wynik 21 najniższy wynik w badanej grupie
Rozstęp 75 różnica w punktach między najwyższym i najniższym wynikiem
Odchylenie standardowe 15 Przy odchyleniu standardowym równym 15 punktów, 70% uczniów uzyskało wynik w przedziale od 41- 71 punktów, 15% uczniów uzyskało wynik wyższy niż 71%, 15% uczniów uzyskał wynik niższy niż 41 punktów
Rzetelność 0,88  

Słownik ] [ Archiwum ] [ Poczta ] [ Strona Główna ]
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna