|
Ścieżki edukacyjne Ścieżki edukacyjne są nową formą nauczania zdefiniowaną
w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej
i Sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania
w szkołach publicznych - DzU 2002 nr 15 poz. 142, jako zestaw treści
i umiejętności o istotnym znaczeniu wychowawczym, których realizacja może
się odbywać w ramach nauczania różnych przedmiotów (bloków przedmiotowych)
lub w postaci odrębnych zajęć. Tematyka ścieżek edukacyjnych oraz ich
cele są określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego dla poszczególnych
szkół (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 2 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego
oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół - DzU 2002
nr 51 poz. 458).
Ścieżki edukacyjne nie wymagają osobnych godzin w planie nauczania. Za uwzględnienie problematyki ścieżek edukacyjnych w szkolnym zestawie programów nauczania jest odpowiedzialny dyrektor szkoły, a za realizację - nauczyciele wszystkich przedmiotów, którzy do własnego programu włączają odpowiednio treści danej ścieżki. Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna |