|
Reforma programowo-organizacyjna
Reforma programowa wynika z generalnej zmiany koncepcji
kształcenia dzieci i młodzieży w Polsce, a jej najbardziej widocznym przejawem
jest wprowadzenie zasady pluralizmu programowego oraz decentralizacji,
dającej możliwość wyboru programów nauczania w konkretnej
szkole. Głównym założeniem reformy programowej jest:
- usunięcie z programów nadmiaru wiadomości encyklopedycznych i
skoncentrowanie uwagi szkoły na rozwijaniu umiejętności samodzielnego
myślenia oraz zdobywania, selekcjonowania i przetwarzania potrzebnych
informacji,
- ustanowienie rzeczywistej autonomii programowej szkół przez pozostawienie
nauczycielom decyzji dotyczącej wyboru programu nauczania
z katalogu programów nauczania dopuszczonych do użytku szkolnego przez
MEN, wspieranie nauczycieli i szkół opracowujących programy szkolne.
[ Słownik ] [ Archiwum ]
[ Poczta ] [ Strona
Główna ]
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna
|