|
Ocena zachowania
Zasady oceniania wewnątrzszkolnego powinny obejmować
również ocenianie zachowania, a w szczególności:
- funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym,
- respektowania zasad współżycia społecznego i ogólnie
przyjętych norm etycznych.
Ocenę zachowania śródroczną ustala się według skali
określonej w statucie szkoły, końcoworoczną, - począwszy od klasy czwartej
szkoły podstawowej - według następującej skali: wzorowe, dobre, poprawne,
nieodpowiednie.
W klasach I-III szkoły podstawowej ocena zachowania jest oceną opisową.
Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:
- oceny zajęć edukacyjnych,
- promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie
szkoły.
Ocenę zachowania ustala wychowawca i jest ona ostateczna.
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania
uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach
publicznych - DzU 2001 nr 29 poz. 323, DzU 2001 nr 128 poz. 1919,
DzU 2002 nr 14 poz 136, DzU 2002 nr 46 poz. 433).
[ Słownik ] [ Archiwum ]
[ Poczta ] [ Strona
Główna ]
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Spółka Akcyjna
|