logo WSiP logo
pomoc
slownik
archiwum
poczta
powrót do strony głównej WSiP
poprzednie hasło

Ocena zachowania

Zasady oceniania wewnątrzszkolnego powinny obejmować również ocenianie zachowania, a w szczególności:

  • funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym,
  • respektowania zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych.

Ocenę zachowania śródroczną ustala się według skali określonej w statucie szkoły, końcoworoczną, - począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej - według następującej skali: wzorowe, dobre, poprawne, nieodpowiednie.
W klasach I-III szkoły podstawowej ocena zachowania jest oceną opisową.
Ocena zachowania nie może mieć wpływu na:

  • oceny zajęć edukacyjnych,
  • promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.

Ocenę zachowania ustala wychowawca i jest ona ostateczna.
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 marca 2001 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych - DzU 2001 nr 29 poz. 323, DzU 2001 nr 128 poz. 1919, DzU 2002 nr 14 poz 136, DzU 2002 nr 46 poz. 433).


Słownik ] [ Archiwum ] [ Poczta ] [ Strona Główna ]
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna