|
Reforma edukacji - wrzesień 2002
Rozpoczęcie reformy szkolnictwa ponadgimnazjalnego to dobry
czas, aby podsumować dokonania reformy, która, przypomnijmy, została zapoczątkowana
w styczniu 1999 r. Przypominamy, że zgodnie z założeniami, reforma miała
dotyczyć następujących obszarów funkcjonowania oświaty:
- zmiany ustroju szkolnego, w którym zupełnie nowym
typem szkoły jest gimnazjum,
- wdrożenia reformy programowej - wprowadzenie podstaw
programowych i zmian w organizacji i metodach kształcenia,
- zmiany zasad oceniania - wprowadzenie oceniania
wewnątrzszkolnego i niezależnego od szkoły systemu oceniania zewnętrznego
(system egzaminów państwowych),
- dostosowania zarządzania i nadzorowania szkołami
do nowego ustroju państwa,
- zmiany źródeł i sposobu finansowania zadań szkolnych,
- zwiększenia wynagrodzeń nauczycieli w powiązaniu
z nowymi ścieżkami awansu oraz doskonaleniem ustawicznym.
Realizacja powyższych założeń przebiegała w sposób podany
chronologicznie w tabeli.
[ Archiwum ] [ Poczta ]
[ Strona Główna ]
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Spółka Akcyjna
|