Tradycją szkolną jest pasowanie na ucznia pierwszoklasistów. My proponujemy zorganizowanie po kilku tygodniach wspólnej zabawy i nauki, spotkanie rodziców i uczniów klas "O". Sądzimy, że może ta uroczystość lepiej zintegrować grupę, wprowadzić dobry klimat, pomóc dzieciom zaadaptować się do warunków szkolnych.

Wcześniej (2 tygodnie przed spotkaniem) możemy uzgodnić z rodzicami kilka punktów uroczystości. To oni mogą przygotować poczęstunek oraz pomyśleć o drobnych upominkach - może przez siebie wykonanych.

W dniu pasowania dzieci mogą być ubrane w charakterystyczny, wcześniej ustalony strój np.:

  • wakacyjnie
  • w koszulki w określonym kolorze
Mogą mieć dodatkowy element stroju wyróżniający je spośród innych:
  • kwiatek z imieniem dziecka 
  • czapeczki 
  • znaczek grupy itd. 



PRZEBIEG DNIA

  1. Przywitanie zgromadzonych gości (rodziców, innych członków rodzin oraz samych dzieci).

  2. Odśpiewanie piosenki "Wesoło nam" - (słowa w scenariuszu "Poznajemy się wzajemnie", w "Przewodniku. Cz. 1." s. 23)
    • Uczniowie stoją w półkolu,
    • Po odśpiewaniu każde dziecko mówi swoje imię.

  3. Picie "czarodziejskiego napoju":

    Nauczyciel mówi tekst:

    "Aby każdy z was
    chęć do pracy miał
    i zawsze się dużo śmiał,
    musi wypić czarodziejski napój
    o przedziwnym smaku."

    • Wyznaczeni rodzice rozdają szklanki z czarodziejskim napojem (może to być sok z kartonika lub coś specjalnie przygotowanego na tę okazję).
    • Dzieci przed wypiciem napoju mówią tekst:

      "Mamo, tato zobacz, jaka
      mina mojego buziaka"


  4. Rozdanie ołówków i kartek.
    • Nauczyciel mówi tekst:

      "Teraz dostaniecie
      ołówki w prezencie.
      One Wam pomogą
      Iść uczniowską drogą.
      Oto konkurs mały - wielki:
      Czy znacie już te literki?"

    • Nauczyciel pokazuje dzieciom wybrane pisane literki i namawia, aby spróbowały je napisać na kartkach papieru.

  5. Śpiewanie drugiej zwrotki piosenki "Wesoło nam" - (słowa w scenariuszu "Poznajemy się wzajemnie", w "Przewodniku. Cz. 1." s. 25)

  6. Przeprowadzenie gimnastyki.
    • Nauczyciel mówi tekst:

      "Teraz gimnastyka podpowie nam, jaka
      jest sprawność fizyczna
      przyszłego pierwszaka..."

    • Dzieci wykonują ćwiczenia zgodnie z tym, co pokazuje nauczyciel. Mogą to być ćwiczenia znane dzieciom z pierwszych dni nauki.

  7. Wspólna zabawa z rodzicami.

    Na zakończenie spotkania wszyscy bawią się w zabawę integracyjną "Tańczymy lambada" (słowa w scenariuszu "Poznajemy się wzajemnie", w "Przewodniku. Cz. 1." s. 23)

  8. Zaproszenie na poczęstunek i wręczenie upominków.

    Sądzimy, że takie spotkanie zostanie dzieciom i rodzicom na długo w pamięci.

Planowanie pracy

Program nauczania, rozkład materiału, PSO, plany wynikowe i inne dokumenty potrzebne w Twojej pracy.

Przygotowanie do szkoły
Sześciolatki
Wesołe przedszkole i przyjaciele. Program wychowania i edukacji przedszkolnej (aut. programu: Małgorzata Walczak-Sarao', Danuta Kręcisz)

386 KB

367 KB

Suplement do programu Wesołe przedszkole i przyjaciele (aut.: Małgorzata Walczak-Sarao', Danuta Kręcisz)

108 KB

Opinia o programie wychowania i edukacji przedszkolnej

82 KB

Plan wynikowy

676 KB

Rozkład materiału

455 KB

347 KB

272 KB

358 KB

379 KB

Polityka plików "cookies"

Serwis WSiPnet.pl korzysta z plików cookie (tzw. ciasteczka). Więcej informacji jakich cookies używamy oraz jak nimi zarządzać, znajdziesz klikając "więcej".

Więcej ×